TRANS-SIBERIAN RAILWAY

«Circumbaikal

«Trans-Siberian – diary: Φτάνοντας στο Irkutsk, πήραμε κατευθείαν ένα ταξί και φύγαμε για τη λίμνη. Η διαδρομή ήταν εξαιρετικά όμορφη και αριστερά δεξιά του στενού δρόμου υπήρχαν οι περίφημες σημύδες της Σιβηρίας. Όταν μετά από μια ώρα περίπου φτάνοντας στη Listvyanka αντικρίσαμε την απέραντη Βαϊκάλη, τότε μόνο συνειδητοποιήσαμε πού είχαμε βρεθεί. Περπατήσαμε για λίγο στις όχθες της και βουτήξαμε τα πόδια μας στα παγωμένα της νερά. Δεν αργήσαμε να καταλήξουμε για μπύρα στη fish market, με τα αποξηραμένα baikal omul ψάρια να κρέμονται παντού και σε όλους τους πάγκους της αγοράς. Την επόμενη ημέρα πήραμε το τραίνο της παλιάς Υπερσιβηρικής σιδηροδρομικής γραμμής του Circumbaikal πλάι στις όχθες της λίμνης. Κάποια στιγμή το τραίνο σταμάτησε και βγήκαμε στον φρέσκο δροσερό αέρα. Περπάτησα προς το τούνελ και μπήκα για λίγο μέσα. Βγαίνοντας είχα στις τσέπες μου δυο μεγάλα σκουριασμένα καρφιά της παλιάς Υπερσιβηρικής Σιδηροδρομικής γραμμής, που είχαν πεταχτεί σε μια σκοτεινή μεριά σαν άχρηστα. Είχαν και τα δύο τη αστείρευτη μυρωδιά του Υπερσιβηρικού Σιδηρόδρομου. Για εμένα όμως ήταν εκείνη τη στιγμή τα πολυτιμότερα αντικείμενα του κόσμου».

Circumbaikal
Το τμήμα της Υπερσιβηρικής σιδηροδρομικής γραμμής που φέρει την ονομασία Circumbaikal, άρχισε να κατασκευάζεται το 1902 και είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα υψηλής τεχνικής της εποχής εκείνης. Αποπερατώθηκε μέσα σε 2 χρόνια και 3 μήνες, αρκετά γρηγορότερα από ότι αρχικά προβλεπόταν. Με συνολικό μήκος 84km, εκτείνεται πλάι στις νοτιοδυτικές όχθες της Βαïκάλης, ανάμεσα στο Port Baikal και το χωριό Kultuk. Υπάρχουν σε όλη τη διαδρομή 424 μηχανικές κατασκευές, μεταξύ των οποίων 39 σήραγγες συνολικού μήκους 8994m (με μεγαλύτερη το Polovinny 778,4m). Τα εκρηκτικά για τη διάνοιξη των σηράγγων τοποθετούνταν με πολύ μεγάλο κίνδυνο, ενώ οι εργασίες που γίνονταν ακόμα και με τα χέρια, είχαν σαν αποτέλεσμα να σκάβονται την ημέρα 40 με 50cm. Προστατευτικοί τοίχοι υψώνονται ενάντια στις κατολισθήσεις, 47 πέτρινοι και 3 σιδερένιοι. Ιταλοί και Αλβανοί σπεσιαλίστες της πέτρας εργάστηκαν εθελοντικά, τοποθετώντας τις πέτρες τη μία πάνω στη άλλη χωρίς σύνδεση μεταξύ τους, αλλά με τη μέθοδο της επιλογής βάσει της φόρμας της κάθε μιας.
Στην όλη κατασκευή εργάστηκαν σε διάφορα χρονικά διαστήματα από 2700 έως 15000 εργάτες. Πολλοί ήταν πολιτικοί εξόριστοι, ή εγκληματίες που είχαν απομακρυνθεί στη Σιβηρία, η δε εργάσιμη ημέρα διαρκούσε 14 με 16 ώρες. Η Υπερσιβηρική σιδηροδρομική γραμμή τότε περνούσε από τον σταθμό της Βαïκάλης και συνέχιζε με την Circumbaikal διαδρομή. Μετά την κατασκευή του υδροηλεκτρικού φράγματος του Irkutsk (αποπερατώθηκε το 1956), ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος χάραξε νέα διαδρομή περνώντας κατά μήκος των βουνών γύρω από τη λίμνη. Κατά συνέπεια το κομμάτι της γραμμής Circumbaikal έπαψε πια να χρησιμοποιείται. Τέλος, πρόκειται για ένα τεχνικό έργο που δίκαια χαρακτηρίζεται ως ένα μοναδικό σιδηροδρομικό μνημείο στον κόσμο, αφού συνδυάζει εξαιρετική γραφικότητα και υψηλή τεχνική κατασκευής.

PLANNING A TRIP
Travel Planning Challenges and How to Overcome Them
Do you need help?
Ask me.

Spiros Depastas

TRAVEL HOME